• zapytanie@lgof.pl
Logo

Stworzenie własnego logo jest jednym ze sposobów na wyróżnienie się z tłumu. Może to również pomóc w rozwoju Twojej marki i przyciągnięciu uwagi potencjalnych klientów. Oczywiście, istnieje wiele rzeczy, które należy wziąć pod uwagę podczas tworzenia logo. Po pierwsze, upewnij się, że jest ono unikalne i wyróżnia się spośród innych logo. Po drugie, powinno zapadać w pamięć i być łatwe do zrozumienia. Po trzecie, powinno być proste, ale stylowe. I wreszcie, powinno być profesjonalne, a jednocześnie przyciągające wzrok. Stosując się do tych wskazówek przed rozpoczęciem procesu projektowania logo, z pewnością będziesz miał wspaniałe logo w krótkim czasie.

Jakie są najlepsze techniki projektowania logo?

Jeśli chodzi o projektowanie logo, istnieje wiele czynników do rozważenia. Po pierwsze, należy rozważyć rozmiar i skalę swojej firmy i potencjalny wpływ, że projekt logo może mieć na ogólne postrzeganie swojej marki. Następnie należy rozważyć, jak wiele uwagi musi zdobyć logo i czy będzie ono lepiej pasowało do małej firmy, czy do czegoś, co jest bardziej widoczne dla szerokiej publiczności. Ponadto istnieją pewne względy techniczne, które mogą pomóc w osiągnięciu jak najlepszych wyników w projekcie. Na przykład, przy użyciu schematu kolorów RGB może pomóc przekazać właściwą wiadomość w sposób, który może nie być tak skuteczny z innymi kolorami.

Kolejną rzeczą, o której należy pamiętać jest to, że bycie spójnym we wszystkich materiałach marketingowych jest kluczem do stworzenia spójnej tożsamości marki. Tak więc, nawet jeśli nie jesteś w stanie zrobić wszystko sam, ważne jest, aby wiedzieć, że są też ludzie, którzy są bardziej doświadczeni niż ty, którzy mogą pomóc Ci zacząć na właściwej drodze.

Czym kierować się przy projektowaniu logo?

Przy projektowaniu logo należy wziąć pod uwagę wiele czynników. Po pierwsze, sprawdź dostępną przestrzeń dla projektu. Ważny jest dobry stosunek szerokości do wysokości, a także zasady, których należy przestrzegać. Tworząc logo, pamiętaj o odbiorcach, do których chcesz dotrzeć, oraz o tym, co lubią, a czego nie lubią. Na koniec upewnij się, że Twoje logo ma jakiś cel.

Aby zachować prostotę, zalecamy najpierw poświęcić kilka chwil na zastanowienie się nad tym, dokąd zmierza Twoja firma i co sobą reprezentuje. Kiedy już będziesz miał tę jasną wizję w głowie, możesz zacząć pracować nad samym logo. Istnieje kilka sposobów, aby to zrobić, ale my skłaniamy się ku minimalnym projektom z dużą ilością białej przestrzeni. Utrzymując rzeczy proste i czyste, Twoi odbiorcy będą mogli od razu skojarzyć Twoją markę z profesjonalizmem.

Jakie są najczęstsze błędy popełniane przy projektowaniu logo?

Jednym z najczęstszych błędów popełnianych przy projektowaniu logo jest nie zastanawianie się nad tym, jak będzie ono używane. Wielu przedsiębiorców myśli o tym, jak ich logo będzie wyglądać na koszulce, ale nie myślą o tym, że koszulka może nie być najlepszym sposobem na reprezentowanie ich firmy.

Istnieje również błędne założenie, że musisz mieć skomplikowany projekt, aby się wyróżnić. Proste projekty są często bardziej skuteczne, ponieważ można je łatwo powielić.

Powinieneś również rozważyć, jakie kolory najlepiej reprezentują Twoją markę w danym momencie, i powinieneś zachować te kolory spójne we wszystkich swoich materiałach marketingowych.

Wreszcie, rozważając logo dla swojej firmy, powinieneś spróbować postawić się w sytuacji innych osób, które mogą je zobaczyć. To pomoże Ci lepiej zrozumieć, co oni uznają za atrakcyjne lub interesujące w Twoim logo.